.


Консиліум спеціалістів

Музичний керівник


Маковійчук Світлана Леонідівна

Музичний керівник вищої категорії, закінчила                                          Ніжинський ДПІ, 1985р., пед. стаж 36 років.

Працює над проблемою: «Розвиток творчих                                                      здібностей в процесі музично-ритмічної                                                       діяльності»

  Самостійна музична діяльність найбільш поширена у дитячому садку та в повсякденні. Це музичні заняття, як провідна освітньо-виховна форма. А також музичні розваги й музично-театралізовані свята, дають дітям змогу відчути художньо-естетичну природу музики і пластики, як мистецтв вияву людських емоцій та почуттів, взаємодії виконавців та глядачів.

 Провідна форма організації музично-освітньої діяльності дошкільнят - музичні заняття. У сучасній музичній педагогіці основними типами занять вважають: традиційні,тематичні, домінантні та комплексні.

 Зважаючи на зміст державних стандартів дошкільної освіти в Україні, особливо важливими орієнтирами для педагогів є показники розвитку дітей старшого дошкільного віку, які акцентують на основних результат освітньо-виховної роботи протягом дошкільного дитинства. Зокрема, про мистецьку активність, як важливу складову особистісної культури старшого дошкільняти можна говорити за умов, якщо дитина:

  • Виявляє активність у музично-естетичній атмосфері розваги та свята;
  • Вміє співпрацювати з дітьми та дорослими у процесі музичної діяльності;
  • Співвідносить індивідуальне музичне виконавство з виконавством інших;
  • Радіє з власних і спільних музичних успіхів;
  • Дістає задоволення від спілкування з музикою, від спільного переживання з іншими дітьми та дорослими культурно-мистецьких подій.

Такі якості особистості успішно формуються в усіх видах музичної діяльності, в різних формах організації музичного виховання й особливо, в музичних розвагах і святах. Потяг до музики викликатиме в дитини сама атмосфера повсякденного звертання до неї, як до джерела життєво необхідних приємних вражень.

Практичний психолог


Вітковська Анна Юріївна

Практичний психолог 11 тариф.розряду,                                                     закінчила ЧНУ ім.Ю.Федьковича, 2005р,                                                                 пед. стаж 7 років.

Працює над проблемою: «Створення                                                       соціально-психологічних умов розвитку                                                     особистості дошкільника»

Практичний психолог ЗДО працює над:

  • Створенням умов, які сприяють охороні фізичного і психічного здоров'я дітей;
  • Забезпеченням їх емоційного благополуччя та індивідуального підходу до кожної дитини;
  • Самостійного та ефективного розвитку здібностей кожної дитини;
  • Підтримці психологічного клімату у колективі;
  • Здійснення психолого-педагогічного супроводу дітей на всіх вікових етапах;
  • Забезпечення відповідних психологічних умов для нормального самопочуття дитини у дошкільному закладі;
  • Забезпечення супроводу дітей з особливими освітніми потребами;
  • Формування соціальної компетентності дітей;
  • Формування шкільної зрілості дітей;
  • Формування у батьків відповідального ставлення до виконання батьківських обов'язків;
  • Профілактика будь - яких форм насилля над дитиною;
  • Проведення роботи з обдарованими дітьми, спрямувати її на розкриття здібностей;
  • Надання ефективної допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу;
  • Сприяння підвищенню психологічної компетентності вихователів, батьків засобами просвітницької та консультативної роботи

Вчитель - логопед


Гавдюк Людмила Олександрівна

Вчитель-логопед, спеціаліст ІІ категорії,                                                 закінчила Кам'янець-Подільський університет,                                          2006р., пед. стаж 5 роки.

Працює над проблемою: "Ротацизм.                                               Особливості корекційної роботи"

Кожна маленька дитинка - неповторна особистість. Шлях у доросле життя у всіх однаковий, але кожний проходить його у своєму темпі, все це суто індивідуальне. Мовленнєвий розвиток теж є індивідуальним для кожної дитини, але є певні норми розвитку мовлення для кожного віку.

Гуління - виникає в результаті спілкування дитини з дорослим у віці від 2 до 5-7 міс.;

Лепет - виникає в 4 місяці і триває до 30 тижнів;

Слова - перші слова виникають у віці 11-12 місяців;

Фраза - формується у дитини у віці 2-2,6 років, з'являються питання «де?»,»куди?», з 3-х років -«чому», «коли?

Зв'язне мовлення - з'являється з відтворенням коротких оповідань, віршів з трьох років, до 4-х років дитина оволодіває умінням складати розповідь за картинкою, а до 5 років оволодіває елементами контекстної мови.

   Дитина росте та розвивається. Відповідно відбувається розвиток її мовлення. Основними структурними компонентами мовлення є: звуковий склад, словник та граматична будова.

 Пам'ятайте, що кожна дитина - індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності. Одні діти у віці 4-5 років вже чітко вимовляють усі звуки нашої мови, а в інших відмічається порушення вимови більшості звуків.

Інструктор з фізкультури


Остапенко Олександр Юрійович

Інструктор з фізкультури, ІІ категорії,                                                             закінчив Кам'янець-Подільський університет,                                              2013р., пед. стаж 5 років.

Працює над проблемою: «Нетрадиційні                                                     підходи в організації фізкультурно-оздоровчої                                          роботи»

Десять порад батькам

1. Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою, у жодному разі не проявляйте зневагу до фізичного розвитку, так як приклад дорослих в цьому питанні надзвичайно важливий.

2. Всебічно підтримуйте в своїй дитині високу самооцінку - заохочуйте будь-яке його досягнення, і у відповідь ви отримаєте ще більше зусиль.

З. Спостерігайте за поведінкою і станом своєї дитини під час занять фізичними вправами.

4. У жодному разі не наполягайте на продовженні тренувального заняття, якщо дитина не хоче займатися. З'ясуйте причину відмови, виправте її і лише після цього продовжуйте заняття.

5. Не сваріть своєї дитини за тимчасові невдачі.

6. Визначте індивідуальні пріоритети дитини у виборі фізичних вправ.

Хоча практично всім дітям подобаються рухливі ігри, але деяким з них не вистачає якихось якостей, фізичної сили.

7. Не міняйте занадто часто набір фізичних вправ, нехай дитина виконує комплекс вправ, що йому подобається, як можна більше, щоб міцно засвоїти разученi рухи.

8. Вимагайте, щоб дитина, дотримуючись культури виконання фізичних вправ, не допускала розхлябаності, недбалості, виконання абияк, все робила "взаправду".

9. Не перевантажуйте дитину, враховуйте її вік, настрій, бажання. Не застосовуйте до неЇ суворих заходів, намагайтеся привчати її до фізичної культури власним прикладом.

10. Пам'ятайте три непорушних правил закону, які повинні супроводжувати вас у вихованні дитини: розумiння, любов i терпiння!!!

Медична сестра



Малютяк Тамара Василівна

Медична сестра, "вищої" категорії,                                                       закінчила Могилівське медичне училище у 1983р.,                                 медичний стаж роботи 34роки.



Симптоматика та лікування грипу в дітей

  Інкубаційний період характеризується відсутністю клінічних проявів і триває від 5 до 24 годин. В окремих випадках може з'явитися сонливість, підвищена                                             стомлюваність і слабкість.

У період виражених проявів відбувається масове розмноження вірусу. Малюк апатичний та млявий, відмовляється від ігор. М'язова слабкість, ломота в суглобах, підвищення температури, сльозотеча, чхання - головні симптоми захворювання. Особливістю перебігу грипу в дітей є хвилеподібне підвищення температури. Тривалість цього періоду - 3-5 днів.

Період видужування.

Лікування грипу в дітей передбачає:

  • постільний режим;
  • повноцінне харчування і рясне пиття;
  • противірусні та жарознижуючі препарати;
  • симптоматична терапія;
  • вітаміни;
  • імуномодулятори.

Курс лікування прописується і коригується виключно педіатром.                                    Самолікування неприпустиме!

Сестра з дієтичного харчування

    Раціональне, здорове харчування дитини є важливим щоденним питанням!
В повсякденному харчуванні обов'язково мають бути: білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина, вода.
Той, хто дбає про своє здоров'я, має дотримуватись трьох принципів здорового харчування: помірність, різноманітність, збалансованість.
Помірність - щоб калорійність раціону не перевищувала енергетичних витрат організму.
Різноманітність - передбачає споживання продуктів усіх основних груп (хліб і крупи;  овочі та фрукти; м'ясо та молочні вироби).
Збалансованість - означає правильне співвідношення цих груп продуктів.

Меню для дітей у дитячому садку.
У дитячому садку складається одне загальне меню для дітей у віці від 1,5 до 7 років. Сезонність харчування відрізняє лише те, що у літньо-осінній період мають давати дітям більш овочів та фруктів, а у зимово-весняну пору - соки та фрукти. При складанні меню, робітники у дитячому садку враховують:
• добовий набір продуктів
• об'єм порцій
• час приготування страв
• норми заміни продуктів під час приготування страв
• норми втрати при холодній та тепловій обробці
• данні про хімічний склад продуктів та страв.
При складанні денного раціону по-перше піклуються про наявність у ньому головного будівельного матеріалу - білку. Джерело білку тваринного походження - м'ясо, риба, яйце, молоко та молочні продукти. З рослинних продуктів багаті ні білок бобові, деякі крупи (гречана, вівсяна, пшоняна) та хліб. Більшу частину жирів у добовому раціоні дитини повинні представляти жири тваринного походження. Вони розміщуються у вершковому маслі, вершках, сметані. Загальна кількість рослинних жирів (кукурудзяна, сонячна та оливкова олія) складає не менш 15-20 % від його загальної кількості у добовому раціоні дитини. Рафіновані джерела вуглеводів - цукор, варення, мед, кондитерські вироби - менш корисні для дитини. Більшу частину добової потреби малюка у вуглеводах потрібно задовольняти за рахунок круп, хліба, макаронних виробів та , що є найважливішим - овочів та фруктів. Останні мають ще й важливі для дитячого організму вітаміни, мінеральні солі, мікроелементи. Крім того, у овочах та фруктах є пектини, харчові волокна, клітчата, які благодійно впливають на процеси перетравлювання їжі. Масла та ароматичні речовини багатьох фруктів виробляють шлунковий сік та підсилюють апетит. Вони корисні дітям з занизьким апетитом. Необхідно також додавати у меню цибулю та часник. Деякі продукти дитина може вживати кожного дня - це молоко, масло, хліб, цукор, овочі та фрукти, м'ясо. Яйце можна давати через день, сир кисломолочний - через два дні. А ось рибу - два рази на тиждень.

Увага! Небезпечні продукти, що заборонені до використання та вживання дітьми у докшільних установах!
Забороняється замовляти, приймати та використовувати у дошкільному навчальному закладі м'ясо та яйця водоплавної птиці,м'ясо, яке не пройшло ветеринарного контролю, м'ясні обрізки,субпродукти (діафрагму, кров, легені, нирки, голови тощо), за виключенням печінки та язика, а також свинину жирну, свинячі баки, річкову та копчену рибу, гриби, соуси, перець, майонез, вироби у фритюрі, у тому числі чіпси, вироби швидкого приготування, газовані напої, квас, натуральну каву, кремові вироби, вершково-рослинні масла та масла з доданням будь-якої іншої сировини (риби, морепродуктів тощо). В дошкільних навчальних закладах забороняється використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти. Сардельки, сосиски, варені ковбаси повинні прийматися не нижче 1 ґатунку. Забороняється приймати продукти недоброякісні або сумнівної якості із закінченим терміном придатності або на межі його закінчення.